Tikslinė auditorija: kas tai?

Updated: Dec 1, 2018



Tikslinė auditorija - žmonės ar žmonių grupė, kuriems skirta reklama. Kurti reklamą pirmiau neapsibrėžus tikslinės auditorijos, tai tas pats kas šauti iš lanko užrištomis akimis. Geriausiu atveju, niekas nenukentės. Todėl šiame straipsnyje pasidalinsiu praktiniais patarimais, kaip apsibrėžti tikslinę auditoriją.


Reklamos tikslas


Visų pirma, kad būtų įmanoma apsibrėžti tikslinę auditoriją, reikia turėti reklamos tikslą. O norint turėti reklamos tikslą, reikia žinoti, koks yra bendras verslo ar organizacijos tiklas. Pavyzdžiui, jeigu verslo tikslas yra parduoti rankines. Tuomet reklamos tikslas, galėtų būti pasiekti žmones, kurie ieško rankinių.


Įsivardijus reklamos tikslą yra visai nesunku apsibrėžti tikslinę auditoriją. Tiesiog reikia atsakyti į tam tikrus su geografija, demografija ir pomėgiais susijusius klausimus.



Tikslinės auditorijos geografija


Šiais elektroninių parduotuvių, blogų ir internetinės reklamos laikais vis dažniau geografija verslui ar kitoms organizacijoms tampa ne tokia svarbi. Tačiau norint teisingai apsibrėžti tikslinę auditoriją, labai svarbūs yra trys geografiniai klausimai:


1. Kur gyvena tikslinė auditorija?

2. Kokia geografine vieta jie domisi?

3. Kokioje vietoje bus rodoma reklama?


Pavyzdžiui, jeigu kelionių agentūra Vilniuje nori reklamuoti keliones į Paryžių, tuomet geografiškai jų tikslinė auditorija bus tie žmonės, kurie gyvena Vilniuje ir domisi Paryžiumi. O reklamą reikėtų rodyti Vilniuje arba Vilniaus apskrityje.


Tikslinės auditorijos demografija


Nemažiau svarbus yra demografijos klausimas. Demografija reiškia žmonių išskirimą pagal amžių, lytį, kalbą, religiją, pajamas, šeimyninį statusą ir išsilavinimą. Tačiau, mano manymu, svarbiausi demografiškai yra trys rodiniai:


1. Amžius.

2. Kalba.

3. Lytis.


Pavyzdžiui, jeigu reklamuojama paslauga dažniau naudojasi 35 m. ir vyresnės rusakalbės moterys. Tuomet viskas labai paprasta: tikslinė audotitorija yra vyresnės nei 35 m. rusiškai kalbančios moterys.


Tikslinės auditorijos pomėgiai


Reklamos tikslas yra pasiekti suinteresuotus žmonės. Facebook ir Google nuolat kaupia informacija apie tai, kuo domisi žmonės. Todėl šiandieną žymiai lengviau ir pigiau per internetinę reklamą galima pasiekti būtent suinteresuotus žmones.


Pavyzdžiui, kuriant internetinę reklamą galima pažymėti interesą "vestuvės". Tuomet reklama bus rodoma tik tiems, kurie domisi su vestuvėmis susijusias dalykais.


Pabaigos žodis


Pasiekti tikslinę auditoriją šiandieną yra lengviau nei bet kada. Pagrindinis darbas yra ją apsibrėžti. Manau, perskaičius šį straipsnį šis darbas tapo paprastesnis.

Jeigu turite klausimų ar pastebėjimų, komentuokite. Mielai atsakysiu į Jums rūpimus klausimus.

Straipsnio autorius yra skaitmeninės rinkodaros strategas

Deividas Koncius

© 2018 dizainas ir turinys matomasvetaine.lt

 

Privatumo politika

  • Black Facebook Icon