Influencerių reklama: ar verta juos samdyti?

Updated: Dec 1, 2018




Influenceris - nuomonės formuotojas, kuris per socialinias medijas daro įtaką kitų žmonių mąstymui ir elgesiui. Šiame straipsnyje trumpai aptarsiu, iš kur atsirado influenceriai ir ar verta juos samdyti?


Iš kur atsirado Influenceriai?

Visais laikais buvo asmenybių, kurios darė įtaką kitiems. Tačiau tik nuo 1900 m. asmenybės buvo pradėtos kurti reklamose.


Viena iš pirmųjų sukurtų reklaminių asmenybių buvo pyragų tešlos veidas Teta Jemina. Vėliau, buvo sukurtas Coca Cola Kalėdų senelis, Marlboro kaubojus ir Old spice vyras.


2004 m. - atsirado Facebook.

2006 m. - atsirado Twitter.

2010 m. - atsirado Instagram.Šiuo metu, tai yra didžiausios pasaulyje socialinių medijų platformos. Vieni žmonės juose turi 100 sekėjų, kiti 100 tūkst, dar kiti apie 100 milijonų. Pavyzdžiui, Vin Diesel turi virš 96 milijonų sekėjų savo Facebook paskyroje.

Todėl nenuostabu, kad nuo 2010 m. atsirado naujas reiškinys, kai socialinių medijų asmenybės už tam tikrą atlygį pradėjo reklamuoti įvairius produktus ar paslaugas savo paskyrose. Šiuo metu, influenceriai yra nemaža internetinės reklamo dalis, kurių paslaugomis naudojasi daugelis. Nuo stambausių pasaulio korporacijų iki smulkaus vietinio verslo.


Ar verta samdyti influencerį?


Nėra vieno atsakymo. Viskas priklauso, ar influencerio auditorija yra tie žmonės, kuriuos norima pasiekti. Jeigu ne – tik veltui bus išmesti pinigai.


Tačiau influencerio žodis dažnai yra labai svarus jo sekėjams. Todėl jeigu infleuncerio auditorija yra jūsų tikslinė auditorija, tuomet kitas svarbus klausimas yra, ko influenceris prašo už reklamą?


Ne visada influenceriai prašo pinigų. Kartais juos galima sugundyti nemokama paslauga ar daiktais. Šiuo metu internete galima rasti įvairių influencerių reklamos įkainių. Tačiau kol kas kainos yra apytikslės.


Pavyzdžiui, influenceris, kuris turi 10 tūkst. sekėjų gali paprašyti 100 eur, o tas kuris turi 100 tūkst. – 1000 Eur. Todėl dažniausiai labiau apsimoka mokėti už susidomėjimą, paspaudimus arba atliktus veiksmus nei už pasidalinimą.


Pabaigos žodis


Influenceriai nėra vienintelė reklamos priemonė. Yra ir kitų. Pavyzdžiui, Facebook arba Google. Plačiau apie tai str. "Facebook reklama vs Google reklama".


Nuspręsti, ar verta samdyti influencerį padeda svarbesnis klausimas, ką veikia tikslinė auditorija? Jeigu jūsų žmonės daug laiko praleidžia skaitydami, klausydami ar žiūrėdami vieno iš influencerio pateikiamą medžiagą, tuomet verta. Jeigu ne, tuomet geriau aklai nešvaistyti pinigų influenceriams.

Jeigu turite klausimų ar pastebėjimų, komentuokite. Mielai atsakysiu į Jums rūpimus klausimus.

Straipsnio autorius yra skaitmeninės rinkodaros strategas

Deividas Koncius

© 2018 dizainas ir turinys matomasvetaine.lt

 

Privatumo politika

  • Black Facebook Icon