Google Analytics: kas tai?

Updated: Dec 1, 2018


Gooogle Analytics – tai nemokama priemonė, kuri padeda sekti ir analizuoti internetinės svetainės srautą. Svetainės srautu vadinami visi svetainės lankytojai Šiame straipsnyje trumpai pasidalinsiu, kaip naudotis Google Analytics.


Atmetimo rodiklis


Labai svarbu suprasti, kiek žmonių apsilankę svetainėje neranda ko ieško ir iš karto išeina. Tai vadinama "atmetimo rodikliu" (en. Bounce rate). Šią informaciją galite rasti: Google Analytics -> Elgsena -> Apžvalga



Nuotraukoje matyti, kad atmetimo rodiklis yra 42,50 %. Tai reiškia, kad beveik puse svetainės lankytojų išeina iš svetainės peržiūrėję tik vieną puslapį. Tačiau bendras svetainės atmetimo rodiklis dar nieko konkretaus nepasako.


Svarbiausia yra atsakyti į klausimą, kurie puslapiai yra lankomiausi ir koks būtent tų puslapių atmetimo rodiklis. Tai pamatyti galite: Google Analytics -> Elgsena -> Svetainės turinys -> Visi puslapiai



Nuotrauka parodo, kad lankomiausias yra pradžios puslapis (en. home). Jame apsilanko didžiausia dalis viso svetainės srauto – apie 80 %. Šio puslapio atmetimo rodiklis - 42,12 %.


Tai reiškia, kad 1/2 žmonių atėjęs į šį puslapį nebūna įtraukiamas ir iškarto išeina. Bet tai juk yra 1/2 potencialių klientų! Todėl reikėtų kuo greičiau imtis atitinkamų veiksmų, kad pradžios puslapis taptų labiau įtraukiantis. Plačiau apie tai skaitykite str. "Kaip padaryti svetainę labiau įtraukiančią?"


Naudojamos technologijos


Svarbu žinoti ir kokiomis techologijomis žmonės naudojasi, kai apsilanko svetainėje. Šią informaciją galite rasti: Google Analytics -> Auditorija -> Mobilieji -> Apžvalga.



Nuotrauka parodo, kad net 73 % žmonių į svetainę ateiną naudodamiesi kompiuteriu, tai yra apie 2/3. Todėl pirmiausiai reikėtų peržiūrėti, ar svetainė yra pakankamai pritaikyta kompiuteriams.


Vėliau, reikėtų atkreipti dėmesį, ar svetainė pakankamai pritaikyta mobiliesiems. Nes nuotraukoje matyti, kad ketvirtadalis potencialių klientų ateiną į svetainę naudodamiesi mobiliuoju.


Atėjimo kanalai


Nemažiau svarbu matyti iš kur žmonės ateina į svetainę. Minėta informaciją galite rasti: Google Analytics -> Įgyjimas -> Apžvalga.



Nuotraukoje matyti visi kanalai iš kurių į svetainę ateiną žmonės. Daugiau nei pusė žmonių ateina, kai įveda į Google tam tikrus žodžius. Šis kanalas vadinasi Organinė Google paieška. Norint, kad jus sutarstų per Organišką paiešką, reikia turėti gerą svetainės SEO. Plačiau apie tai str. "SEO: kas tai?"


Taip pat nuotraukoje matyti, kad labai mažai žmonių ateina į svetainę per Socialinius tinklapius: Facebook, Instagram, Linkedin. Todėl patartina daugiau laiko ir finansų investuoti į socialinias platformas ir reklamą juose.


Pabaigos žodis


Apibendrinant galima pasakyti, kad šiandieną norint ką nors parduoti per svetainę, neužtenka tik ją susikurti. Reikia, kad ji būtų matoma. Reikia, kad žmonės į ją užeitų. Reikia, kad jie būtų įtraukti.


Deja, dažnai apsilankius svetainėse niekas neįtraukia ir žmonės iš karto išeina. Kodėl? Į šį klausimą padeda atsakyti Google Anlytics, kuris leidžia sekti svetainės srautą ir jį analizuoti.


Jeigu turite klausimų ar pastebėjimų, rašykite komentaruose. Mielai atsakysiu į Jums rūpimus klausimus.

Straipsnio autorius yra skaitmeninės rinkodaros strategas

Deividas Koncius

© 2018 dizainas ir turinys matomasvetaine.lt

 

Privatumo politika

  • Black Facebook Icon